zonovergoten bay of plenty - Reisverslag uit Te Puna, Nieuw Zeeland van Daan Vierling - WaarBenJij.nu zonovergoten bay of plenty - Reisverslag uit Te Puna, Nieuw Zeeland van Daan Vierling - WaarBenJij.nu

zonovergoten bay of plenty

Blijf op de hoogte en volg Daan

14 Januari 2015 | Nieuw Zeeland, Te Puna

Hallo Allemaal,

vanaf donderdag 18 december heb ik het noordereiland afgereisd en prachtige plekken gezien!

We begonnen met 6 man vanaf de academy richting Waihi beach, ligt op zo'n uur rijden ten noorden van de academy. na wat hoge golven ( ik schat minstens 4 meter ) en beach cricket te hebben gespeeld zijn we diezelfde dag doorgereden naar Coromendel. Een rustig stadje waar vrij weinig te beleven viel. Daar hebben we gegeten en toen 's avonds nog door naar de hot water beaches (dat dan weer vanaf coromendel oostelijk op een uur rijden ligt). Daar onze tenten opgezet om de volgende morgen vol goede moed naar de daadwerkelijke hot water beaches te gaan, helaas was het te vloed en werd ons door de lifeguards afgeraden om het gat in het zand te graven om heet water naar boven te krijgen. Niet getreurd want op 10 minuten rijden en een half uur lopen ligt Cathedral cove. een ander prachtig strand en de wandeling er naartoe was het ook helemaal waard.

'smiddags zijn we toen doorgereden naar Auckland. Wat een metropool. Daar hebben we het weekend doorgebracht, het drukste weekend in Auckland denk ik want het stadscentrum was overvol met het oog op de kerstdagen.

Zondag namen we afscheid van Tom die vanaf daar met zijn ouders ging reizen en zijn wij doorgereden naar Whangarei, daar Joe en Oli gedropt want die gingen een paar dagen met Engelse maatjes doorbrengen.
Ik ging samen met David en Josh door naar de bay of Islands.
Ongelooflijk mooi. prachtige landschappen, stranden, stadjes. alles was fantastisch. eerste dag daar verbleven we op het eiland Russel en de 2e dag op Paihia. die 2e dag hebben we toen de ferry gepakt naar Ohopei bay, vanaf de Ferry dolfijnen kunnen spotten en op het eiland een prachtige wandeling gedaan en een Maori experience gedaan. Omdat we de enige waren die ons daarvoor hadden aangemeld was deze nog steeds leuk maar minder dan we verwacht hadden.

Op dinsdag zijn we teruggereden richting Tauranga en hebben we Joe en Oli weer opgepikt. Die avond verbleven we bij de Oom en Tante van David die in Tauranga wonen. enorm gastvrij en een hartstikke gezellige avond!

Woensdagochtend zijn we wat spullen gaan droppen op de academy en ben ik vanaf daar naar Luke en Anna gaan rijden, zij wonen in Havelock north net onder Napier.
Hier een fantastsiche kerst gehad! Ze wonen prachtig en groot samen met vrienden. Enorm leuk om de kiwiclown weer te zien en te spreken. die avond een biertje gedronken, en nog een, en nog een, en nog .. enzovoort om vervolgens even uit te gaan. een saaie bedoeling en daarom waren we na een klein uurtje daadwerkelijk ook weer thuis.

Donderdagochtend zaten we bij de ouders van Anna. Zij wonen in de bergen op een boerderij, hebben 2 koeien en een bijtende hond goedzo.
5 minuten na aankomst stond het eerste biertje van de dag alweer voor me en hebben we heerlijk gegeten. 's middags rond een uur of 4 zijn we richting de familie van Luke gegaan die op 20 minuten rijden wonen. hele familie was aanwezig met in totaal een man of 25. Wat backyard cricket, biertjes en heerlijk eten zorgde voor een fantastische 1e kerstavond!

2e kerstdag, boxing day. Eerst genoten op een prachtig strand om vervolgens 's middags te genieten van de test match thuis op de bank met Luke. Anna was na 2 zware dagen maar even gaan slapen.

zaterdag heb ik afscheid genomen van Luke en Anna, misschien zie ik Luke nog tijdens 1 van de World cup wedstrijden maar dat is nog niet zeker.
Ik ben naar Napier gereden en daar dag en nacht verbleven. een drukte van jewelste overdag in de stad. een winkelfestijn waar menig vrouw Jaloers op wordt, 's avonds is er geen moer te doen en na een biertje in de irish pub met de testmatch aan snel m'n bed ingedoken.

Zondag laat in de ochtend aangekomen in Palmerston north, net buiten Palmerston north een prachtige mountainbike cross gedaan.
daarna doorgereden naar Wellington. Een enorme stad waar je je geen moment hoeft te vervelen!
Hier bleef ik totaan Nieuwjaar en heb ik prachtige bergen beklommen, musea gezien, een vogelpark bezocht, een dierentuin aangedaan (Ja ach, je doet is cultureel he) en ik zal vast de andere helft vergeten.

Op oudejaarsavond was ik in de haven voor het aftellen waar het orkest van wellington speelde en na twaalf uur een biertje gedronken. vervolgens het bedje in, was een rustige jaarwisseling haha.

1 en 2 januari zat ik in Hutt Valley. Hutt valley is verdeeld in Upper Hutt en je raadt het al Lower Hutt. Prachtige landschappen en look outs gevonden!

3 Januari was de dag dat de 2e test begon tussen NZ en Sri Lanka. Na wat telefoontjes een kaartje kunnen krijgen van Trent Boult en zo was ik terug in Wellington om de eerste dag van de Test te kijken! Hartstikke gaaf en enorm genoten!

die avond ben ik doorgereden naar Foxton Beach, klein uurtje van wellington af.
De volgende ochtend genoten van het strand om vervolgens door te rijden naar wanganui hier wat inkopen gedaan, gezocht naar wat geinigs qua activiteit maar kwam op het droge uit. daarom snel door naar Mount Ngauruhoe. een aanrader van Mart, en hij had gelijk!
Mount Ngauruhoe ligt net onder Lake Taupo redelijk centraal op het Noordereiland. Hier kan je een enorm gave hike doen. Je begint onderaan de berg in 25 graden en na een paar uur, eenmaal op de top sta je rond het vriespunt een sneeuwbal te maken. ten eerste heel grappig eigenlijk, ten tweede super mooi!

Dichtbij Mount Ngauruhoe geslapen in Turangi, Volgende dag richting Taupo 2 prachtige watervallen gezien, de laatste was prachtig wild met fantastisch lichtblauw helder water. En kon ik het niet laten om met een raft boat van de waterval af te gaan. SUpervet!!

Vervolgens via Taupo en Rotorua weer richting de academy en zat mijn ongelooflijk gave trip erop.

Ondertussen zijn we weer begonnen met trainen en zijn er nu 18 man op de academy. 10 nieuwe die het 3 maanden programma volgen.
Met 18 man zit je bijna op 2 teams en zullen we met wat aanvullingen veel wedstrijden gaan spelen tegen elkaar. hartstikke gaaf!!
Veel wedstrijden en veel trainingen de komende 2 en een halve maand en dan zit het erop.
3 en een halve maand alweer hier en het gaat als een sneltrein voorbij.
Nog even heel erg genieten van dit prachtige land. waar ondertussen de gemiddelde temperatuur tegen de 30 graden aan zit.
Dan thuis weer lekker genieten.

X

• 15 Januari 2015 - 07:20

Luisa:

wat een bofkont ben je toch, al doe mooie plekken.
    Hopelijk gaat het cricket ook goed.geniet. Dikke kus