geen koude wintermaanden - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Daan Vierling - WaarBenJij.nu geen koude wintermaanden - Reisverslag uit Whakatane, Nieuw Zeeland van Daan Vierling - WaarBenJij.nu

geen koude wintermaanden

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 December 2014 | Nieuw Zeeland, Whakatane

Hallo ben ik weer is,

Alweer een tijdje niks laten horen dus laten we weer is updaten.
alles gaat goed ben gezond en na een schouder en rugblessure weer fit.
Conditioneel enorm vooruit gegaan, in de eerste week hadden we onze eerste fitnesstest waarbij je gemiddelde tijd wordt gemeten over 3x 1km hardlopen. in die eerste week was die tijd 4 minuten en 26 seconden.
2 weken geleden was de 2e test en werd 3 minuut 40 gemeten. (aardige progressie al zeg ik het zelf)

zoals de titel al zegt genieten we hier van heerlijk weer en is het is een jaartje zonder koude november en december maanden. gemiddeld is de temperatuur 25 graden met welliswaar soms een regenachtige dag maar daar kunnen we best mee leven.

Ondertussen is het graswicket op de academy ook gereed en zijn we al iets meer dan een maand denk ik zo op gras aan het trainen 2x in de week. een enorm gave ervaring, ik denk dat iedere cricketer wel het liefst op gras speelt, laat staan trainen!!

ondertussen ook een (big money ;)) transfer gemaakt van Cadets naar Whakatane. de plaatselijke club in het stadje (jawel) Whakatane. gelegen op zo'n anderhalf uur rijden van de academy, dat is een eindje rijden maar de reden voor de overstap is dat ik nu de batting kan openen in de premiers division in plaats van de reserve division bij Cadets.
Ondanks dat we nog niet geweldig draaien in de competitie die eindigt aanstaande zaterdag groeien we als een team en groei ik persoonlijk zeker omdat ik simpelweg tegen betere bowlers bat. we hebben dan ook vertrouwen dat we het in de competitie die in januari begint ook beter zullen draaien. in de 3 wedstrijden die ik tot nu toe heb gespeeld voor mn nieuwe cluppie zijn de runs nog mager met 9,1 en 17 maar groeit mijn vertrouwen wel met de week. In de wedstrijden die we de afgelopen 2 weken met de academy speelden waren er wel runs met 64 en 40.

binnen het huis gaat het ook allemaal hartstikke goed, de groep is ondertussen enorm naar elkaar toe gegroeid. worden er bijnamen voor iedereen verzonnen en is de crickethumor uiteraard aanwezig door bijvoorbeeld een nieuwe helm te verstoppen en het maatje in kwestie 2 uur te laten zoeken.
Ondertussen zijn de plannen voor de vrije weken ook gemaakt en zal ik de kerst vieren bij onze geweldige kiwiclown van Quick Luke en zijn vriendin Anna.
Hier hebben we ook uitgebreid stil gestaan bij het overlijden van Philip Hughes, een enorm tragisch verhaal, en een enorm talent is verloren.
Hughes zal altijd 63 not out blijven en we hebben onze condolliance getoond door onze bats buiten te zetten en op de academy en tijdens de eerstvolgende wedstrijd 63 seconden stilte gehouden.

Dan zijn er soms ook leuke verassingen van Ben, zo ook vanochtend.
Hij vroeg of er 5 gasten even wilden batten op een paar bowlers die wat extra training wilde hebben. Waar wij ervan uitgingen dat het om een paar lokale bowlers ging zaten wij volledig bij het verkeerde end want een uur later stond ik te batten tegen de fastbowlers van Nieuw Zeeland Trent Boult en Tim Southee. een enorm gave ervaring 2 fantastische cricketers die we normaal gesproken waarderen met de balen die we ze zien bowlen op tv, het was aardig rap en ze weten hoe je een bal laat swingen (goeie genade).zo'n 4 overs gebat en Nee niet uitgegaan.

zoals ik al eerder zei zijn de plannen gemaakt voor de vrije weken die vanaf donderdag 17 december ingaan en eindigt op 10 of 11 januari. volgende verslag zal dus wat meer in het teken staan van de trip die ik dan gemaakt heb.
Op het kaartje hieronder zal ik aangeven waar Whakatane ligt zodat jullie een beeld hebben :)

Hoop dat alles verder goed gaat in Holland.
Dikke X

  • 11 December 2014 - 07:36

    Luisa:

    heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    Doe met de kerst luke en Anna een hele dikke kus.
    Veel plezier met je trip, geniet er van
    Dikke kus

  • 11 December 2014 - 09:29

    Oma Kika:

    Lieve,lieve Kleinzoon , ik geniet helemaal mee met jouw sportieve ervaringen daar , prachtig !
    Je begrijpt , het is hier ook nog rond de 22gr,maar het zwembad is helaas echt te koud.
    Djaga nu geopereerd,nieuwe kruisband sinds gisteren, is nu een heel zielig hondje met r.achterpoot stijf ih verband. We moeten hem bij alles op en af tillen , dat wordt afzien voor hem maar ook wel voor ons ,
    zeker in dit huis met trappen in en naar buiten .
    Geniet van jouw komende reis door dat schitterende land .XXXoma Kika

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whakatane

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2015

zonovergoten bay of plenty

11 December 2014

geen koude wintermaanden

24 Oktober 2014

update!!

03 Oktober 2014

We zijn er!!
Daan

Mijn naam is Daan Vierling, 20 jaar oud en ga vanaf 1 oktober voor 6 maanden naar Nieuw-Zeeland. Nadat ik mijn Havo heb afgerond afgelopen schooljaar wilde ik van mijn droom werkelijkheid maken. Na hard werken afgelopen zomer gaat mijn droom dan ook in vervulling. Ik ga 6 maanden cricketen op het Noordereiland in Nieuw Zeeland.

Actief sinds 25 Sept. 2014
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 4952

Voorgaande reizen:

25 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: